torstai 17. helmikuuta 2011

Torstaina 17.2

Huomiseksi läksynä matikasta s. 137 kt-ruutu.

Huomenna EI OLE hiihtoretkeä! Temppuilemme liikuntatunnilla liikuntasalissa temppuradalla.

Huomenna lapset saavat myös ensimmäisen kirjallisen arvioinnin eli todistuksen.
Arviointiasteikko on A-E- A:n ollessa paras arvosana ja E:n heikoin. Lauseet liittyen kirjaimiin a-e ovat sekavat, joten katsokaa yleiskuvaa, missä rastit lapsellanne ovat. B ja C kirjaimet edustavat keskitasoa ja A ja D asteikon ääripäitä. E-kirjainta ei käytännössä anneta.
Olemme keskustelleet lasten kanssa siitä, mitä arvioinnilla kuvataan. Tällä arvioinnilla kuvataan aikaa vuoden 2010 viikon 44 arviointiviikon ja tämän hetken välillä. Arviointi kuvaa tätä hetkeä, ja arvosana ei ole moite, vaan kuvaus tämän hetken osaamisesta. Kuten me aikuiset ymmärrämme, on arvioinnin tarkoituksena tehdä näkyväksi osaamisen taso ja antaa motivaatiota ja suuntaa opiskeluun jatkossa.

Jos ja kun teille tai lapselle tulee erityistä kysyttävää jostakin tietystä arvioinnin osasta tai kohdasta, olkaa reippaasti yhteydessä! On tarkoitus, että oppilas ja vanhemmat ymmärtävät, mistä arvosanat koostuvat, jotta arvosanaa voi esimerkiksi säilyttää tai korottaa jatkossa. Arviointia antaessani olen selannut kasan oppilaiden kotitehtävätuloksia, koetuloksia, ja Tiinan ja minun testituloksia ja koettanut saada yhdistettyä kirjallisten ja oppitunneillani näkyvän osaamisen yhteen kirjaimeen. Välillä se on vaikeaa ja en anna koskaan arvosanoja ainoastaan koetulosten perusteella.